Hellebjerg Idrætsefterskole :: Opbygning, disposition og VURDERING

Opbygning og disposition

Det er meget vigtigt, at der er en rød tråd i opgaven.

Du skal altid betragte din opgave som en helhed og være meget opmærksom på, at der er sammenhæng mellem opgavens enkelte dele, så du opnår denne helhed.

Din disposition af indholdet skal give mening for læseren, der skal altså være en logisk sammenhæng mellem afsnittene, og der skal være et tydeligt mål.

Sprogligt kan du også hjælpe læseren ved at lave indledende og afsluttende afsnit på blot et par linjer, som binder opgaven sammen og skaber et flow, der gør opgaven behagelig og overskuelig at læse. 

Det er naturligt, at konklusionen forsøger at besvare problemstillinger, der er fremført i indledningen.

Opgavens opbygning

  • Forside (inkl. opgaveformulering)
  • Indholdsfortegnelse
  • Indledning
  • Opgavens Hovedtekst
  • Konklusion
  • Litteraturliste
  • Evt. bilag

Opgaven vurderes efter følgende kriterier

Vurderingsskema.docx

Vurderingsskema.pdf

Videre til næste side -->

Camilla.jpg

MØD CAMILLA - elev på HellebjergDa jeg fik en rundvisning på Hellebjerg var jeg slet ikke i tvivl om, at det var her, jeg skulle tilbringe mit år. Selve skolen... Læs mere

front-2.jpg

TA' EN RUNDTUR PÅ SKOLENSe, hvordan vi bor, hvor vi hygger og har det sjovt, hvor vi bliver undervist og dyrker vores idræt
Læs mere

logo_CMYK_first_payoff.png

Et individuelt undervisningsforløb med karakterer...
Læs mere...

logo_CMYK_9_payoff.png

Et år med fokus på fordybelse...
Læs mere...


logo_CMYK_nyt1.png

Modtag Hellebjergs nyhedsbrev Hellebjerg NYT

logo_CMYK_CAMP.png

Kom og bliv undervist af Hellebjergs dygtige elever...
Læs mere...

bullet.png HELLEBJERG IDRÆTSEFTERSKOLE · JENS ENGBERGS ALLÉ 4 · 7130 JUELSMINDE · TELEFON: 75 69 39 66 · E-MAIL: KONTORET@HELLEBJERG.DK

This site uses cookies. Some of the cookies we use are essential for parts of the site to operate and have already been set. You may delete and block all cookies from this site, but parts of the site will not work.